Søgeordsanalyse

Det vigtigste indenfor SEO, er at finde de korrekte søgeord, før optimeringen påbegyndes.

Her bruger vi hos Connect Media, en metode der adskiller sig markant fra mange af vores konkurrenter.

Vi laver en søgeordsanalyse, der måler hvert søgeords konverteringsgrad på websitet, så vi kender de ord, der skaber kunder og ikke kun de ord, der er mange søgninger på.

Det er der naturligvis en fornuftig grund til.

De fleste SEO firmaer ser udelukkende på, hvilke søgeord, der er mange søgninger på inden for nichen.
Herefter optimeres websitet til, at ranke højt på netop de mest trafiktunge søgeord.

Men det er ikke nødvendigvis kun der, kunderne som rent faktisk ender med at købe skal findes.

Et simpelt eksempel kunne være et website, der sælger hæve / sænke borde.
Meget logisk ville der blive optimeret til søgeordet hæve/ sænke bord.

Men måles der ikke på om trafikken fra ordet konverterer, risikeres hele udgiften til SEO optimeringen at være spildt. Websitet kommer måske nok til at ranke meget højt i Google på ordet, men hvis de brugere, der klikker sig ind på websitet ikke køber noget, ja så er der ikke meget ved at have investeret 15.000 – 30.000 på en SEO optimering.

Måske skulle de købsmotiverede kunder findes på f.eks ”Billigt skrivebord Horsens”, var det så ikke bedre at teste det, frem for at gætte?

Søgeordsanalyse

Søgeordsoptimering

Vi har en meget analytisk tilgang til SEO og det har vi bl.a. fordi vi har arbejdet praktisk med SEO i mere end 10 år. Vi ved, at de trafiktunge søgeord ikke altid, er der hvor kunderne skal findes.

Derfor tester vi ganske simpelt alle de søgeord, som teoretisk kunne give kunder.
Vi bruger typisk 30 dage på testen, hvorefter vi sammen udvælger de bedste kandidater.

Det giver en langt større sikkerhed for fremtidigt afkast fra SEO optimeringen og der famles ikke i blinde fremover.

Udover fordelen i optimeringsprocessen, giver det en ekstra fordel at kende konverteringsgraden på alle søgeordene. Når de rigtige søgeord kendes, kan Google AdWords og andre online annoncerings platforme optimeres endnu mere og i synergi med onpage SEO optimeringen skabe endnu mere omsætning for samme budget.

Forløbet

Efter opsætning og klargøring til test af søgeord og sætninger, vil en analyse normalt løbe over 1 måned. I den måned sendes trafik til websitet og der måles på antallet af salg / henvendelser fra hvert ord.
Ønskes et mere nøjagtigt resultat, kan perioden forlænges til 3 måneder.
Testforløbet påvirker kun omsætningen positivt i perioden, eksisterende placeringer i søgemaskinerne påvirkes ikke.
Prisen afhænger bl.a. af websitets type og antallet af søgeord vi tester på samt hvor lang en testperiode der ønskes.

Prisen for opsætning af test og oprensning af data Kr. 1.795,- ekskl moms og udgifter til kliks.

Vi anbefaler et budget til kliks på omkring Kr. 3- 5.000 i de 30 dage.