Pris pr. søgeord eller komplet SEO optimering?
I SEO branchen er der meget stor forskel på, hvor dan hvert bureau vælger at prisfastsætte forskellige delopgaver og hvad du som kunde tilbydes i de forskellige pakker.
Det er derfor meget svært at sammenligne priserne og kræver ofte indgående kendskab til de mange fagord, som optræder på prissiderne.
Som udgangspunkt bør du spørge dig selv ”Hvad er det jeg ønsker at opnå”.
– Skal det kun være lokal synlighed?
– Eller landsdækkende?
– Hvilken type søgeord vil være interessante? Mon der er høj konkurrence på dem?
Der er enormt stor forskel på, hvor stort et arbejde det kræver at få en lokal Smed synlig kontra et en landsdækkende advokatkæde. Derfor er der naturligvis også meget stor forskel i prisen.
Pris pr. søgeord
Ofte vil du opleve, at det eneste arbejde bureauet i praksis laver, er links ind til dit website.
Det er knap så effektivt og du kan på sigt opleve problemer, hvis bureauet linker for meget med samme søgeord.
Der tjekkes ikke om de søgeord, som der arbejdes på rent faktisk skaber salg på dit website. Der trackes kun på placeringerne i Google og intet andet.
Vi kan ikke anbefale en prismodel, hvor der betales pr. søgeord.
SEO Abonnement
Vær særligt opmærksom op, hvad der står om SEO optimering af selve websitet. Mange bureauer sælger hundedyre abonnementer med månedlig betaling og laver herefter kun linkbuilding – helt som når du betaler pr. søgeord.
Det vil meget sjældent give top resultater, da websitet /webshoppen ikke er 100{3f4bb246f765849b8a188f1ea368af79926765684204ffd39662dad8c00933ec} optimeret og der ikke ses nærmere på sociale links og profiler.
Et abonnement er som sådan ikke en dårlig løsning, der sælges bare mange dårlige løsninger i abonnementsform, da prisen er mindre gennemskuelig.
Fast pris på søgemaskineoptimering
Ofte bliver du fortalt af en telefonsælger, at det er nødvendigt konstant at lave nye links og tiltag for at blive liggende højt i Google.
Det er faktisk ikke helt korrekt.
Når et website først liger højt, vil det meget ofte blive liggende der, uden det er nødvendigt at lave nyt content og links hele tiden.
Det skader ikke, men når et site ligger nr. 1 på et søgeord, er det altså svært at få det højere op og derfor er den billigste løsning på lang sigt, en fast pris på en komplet optimering suppleret med jævnlige nye links, ikke nødvendigvis hver måned.
Nye links kan være nok hver 3 måned.