SEO og de sociale medier

Der er mange måder at benytte de sociale mediers mange muligheder på.
Aktiviteten har en direkte effekt på placeringen i søgemaskinerne og mediet bør på det punkt bestemt ikke undervurderes.

Udover SEO fordelen ved at implementere flere af de mest benyttede sociale medier, kan man med tiden skabe en meget stærk kommunikationskanal direkte til forbrugeren.

Der kan arbejdes med mange forskellige aspekter af salgskanalen og oftest benyttes de sociale medier i forbindelse med loyalitets strategi og kundepleje.

Et udmærket eksempel, er måden hvorpå teleselskabet Oister benytter Facebook.
De mest loyale kunder, “liker” Oisters Facebook fanpage og giver dermed Oister mulighed for at kommunikerer budskaber direkte ud til kunderne – på en platform, kunden forbinder med “familie og nærhed” .
F.eks. benytter de mediet til at skrive meddelelser, hvis der opstår nedbrud på deres netværk. På ganske få minutter er deres mest loyale kunder orienteret og hvilke problemer der opleves, og hvordan de skal forholde sig. Som kunde giver det en følelse af høj service -og Oisters suport bliver ikke sat i “ilden” på samme måde.

Flere benytter de sociale medier i et forsøg på at skabe leads – her er mediet knap så stærkt i sig selv. Annoncering på mediet derimod, kan være yderst interessant, da det i praksis fungerer som de mere velkendte SEM muligheder f.eks. Google Adwords.

En Facebook profil er ikke nok i 2016

Fra kun få år siden, da Facebook for alvor blev udbredt i Danmark, var opfattelsen, at en profil og det at “være til stede” i sig selv kunne skabe voldsom meromsætning.
Med tiden er vi alle blevet klogere.

Mediet er meget stærkt – hvis det benyttes korrekt.

For at opnå positiv effekt af mediet, er det nødvendigt at afsætte ressourcer og kontinuerligt deltage aktivt – en statisk profil i sig selv, vil kun give ganske lidt retur.

Vi anbefaler at de sociale medier benyttes strategisk i sammenspil med offline og anden online marketing.
Der er store synergi effekter at hente og mediet bør ikke undervurderes.

Det stærkeste Danske sociale medie er i 2016 uden tvivl Facebook.
Twitter er ikke særligt udbredt i Danmark og Google plus er meget nichebaseret mht Dansk interesse. Af andre Danske medier med social karakter og vækst, kan bl.a. nævnes iværksætter forummet Amino.dk- ja eller LinkdIn.

Hos Connect media kan vi hjælpe med opsætning af profiler, med billeder og tekst målrettet efter ønske.
Vi hjælper gerne med implementering på eksisterende website, både i WordPress og statisk kodet sites.

Læs mere om priser m.m. her