Hvad er linkbuilding?

Hvad er linkbuilding og content marketing?
I de sidste års tid, er der sket en drejning inden for SEO, hvor links har fået langt større fokus, end vi mener de bør have.
I takt med nye firmaer er skudt frem og SEO er blevet en del af mange store webbureauer, er der også opstået mindre seriøse udbydere på markedet, der kun har SEO som en perifer ydelse.

Typisk sværger den slags firmaer til links, fordi de er lette at sælge og lette at måle på, desværre kan det i dag være direkte skadeligt at satse forkert indenfor linkbuilding. Som med resten af de elementer der påvirker ranking og konvertering, så er det også her nødvendigt at have indgående viden indenfor feltet for at skabe værdi på lang sigt.

Pas på med Linkpakker
I april 2012 indførte Google en nye algoritme, der bl.a. havde til formål, at skabe bedre søgeresultater, hvori websites med overdreven udnyttelse af seo teknikker ikke fik helt samme fordelagtige placeringer som før i tiden.
Der blev slået hårdt ned på linkspam og købte links.
Rigtig mange websites faldt drastisk på Google og her var unaturlige links bl.a. en af de elementer, der var årsagen.
Mange af de firmaer der lever af at sælge linkpakker, har ansatte i Indien og Kina til at udfører arbejdet. De tilbyder store antal links, for få kroner pr. link og arbejdet udføres mere eller mindre på samlebånd. Det kan medføre unaturligt mange links fra internationale sider, der peger på et Dansk sproget website.

Det er ikke naturligt, at en lokal maler har 10.000 links fra Amerikanske blogs til at pege på sit website -og opsnuser Googles algoritme noget unaturligt kan det i værste fald, betyde voldsomt drop i Googles søgeresultater.

Et enormt antal links til et website, er med andre ord ikke ensbetydende med en god placering på google.

Links har stadigvæk en rolle indenfor SEO, forskellen i dag er blot, at det nu er endnu vigtigere, at arbejdes grundigt og langsigtet uden forsøg på at springe over, hvor gærdet er lavest.

Hos Connect Media anser vi en naturligt udseende linkprofil, for meget vigtig og derfor arbejder vi også helt anderledes med links end mange af de ovenfor nævnte firmaer.

Artikel markedsføring = Content marketing


Vi benytter os af artikel markedsføring, hvor en uddannet journalist skriver artikler, der skaber interesse og lyst til at læse mere. En lidt dyrer løsning, men langt bedre i det lange løb.

Formålet med linkbuilding, er at få et website til at ranke bedre i Google.
Formålet med SEO er at få websitet til at ranke i Google på de ord og sætninger, der bringer valid trafik, som ender i konverteringer.

Uden god onpage SEO og optimering af salgskanalen på websitet, er linkbuildingen med andre ord spild af tid.
Er forarbejdet ikke på plads, vil links i værste fald have en negativ indvirkning på bundlinjen – derfor er SEO andet and kun linkbuilding.

Det er vigtigt at få de grundlæggende elementer helt på plads, før der arbejdes strategisk med linkbuilding.

En grundig søgeordsanalyse, hvor konverteringsgraden på de forskellige søgeord måles, kan give uvurderlig viden til videre optimering af websitets salgskanal og dermed også danne grundlag for den videre strategi med hensyn til linkbuilding.

Uden denne indgående viden, er der risiko for at fremhæve dele af websitet, som ikke konverterer og dermed direkte skade websitets omsætningsvækst på lang sigt.

Vi arbejder grundigt og seriøst

Hos Connect Media vil vi være helt sikre på, at den service vi tilbyder skaber de resultater, der lever op til dine forventninger.
Derfor spørger vi ind til hvordan du har fundet de søgeord du kommer med og hvordan du har optimeret dit website til dem.

Her er der ingen processer der kører på autopilot og overlader ansvaret til den enkelte websiteejer. Vi arbejder seriøst og grundigt med opgaverne og ser det som vores ansvar, at rådgive dig korrekt.

Det betyder, at vi ser på konverterbarheden på de søgeord du ønsker anvendt og er de alt for brede, anbefaler vi en konverteringstest før vi går videre.

Testen kan via en AdWords kampagne verificerer om vi har fat i de helt rigtige søgeord.
Ofte finder vi kombinationer, hvor konkurrencen er lavere og dermed behovet for links også.

Det koster lidt mere i opstarts fasen, men hellere det end spilde massevis af manuelle arbejdstimer på linkbuilding, der bliver uden ønsket effekt i sidste ende.

Vi finder de rigtige links

1 link kan være lige så kraftfuldt som 50, mens 80 links kan være billigere end ét enkelt.

Det er derfor vigtigt, at finde den kombination af links, der giver mest værdi for det samlede beløb og som passer godt ind i den eksisterende linkprofil.

Har du allerede rigtigt mange af de billige links og overoptimerede anker tekster, så vil vores anbefaling være at gå efter de lidt dyrer links og primært anvende brandlinks.

Omvendt kan vi lave en billigere tilgang til opgaven, hvis du allerede har mange kraftfulde og relevante links.

Prisen pr. link afhænger i høj grad af, hvor meget arbejde vores skribenter skal udføre og hvilken målgruppe dit website henvender sig til.

Har du allerede et SEO optimeret website- og ved du hvilke søgeord, der skaber de bedste konverteringer, så skriv gerne til os og få et tilbud.

Nyt i 2017

I 2017 kan du nu lettere opnå gode solide dansk links med Connect Media som samarbejdspartner.

Vi har sammensat 4 nye pakker.