SEO Betyder

Hvad betyder SEO? SEO er en forkortelse af det internationale udtryk “Search Engine optimization” som på Dansk betyder søgemaskineoptimering.
Typisk anvendes SEO frem for søgemaskineoptimering i fagsprog, da det er et kortere udtryk.

Hvad dækker begrebet SEO over?

Googles søgemaskine bliver hele tiden mere avanceret. Samtidig er salget via internettet steget markant de seneste år. Derfor er arbejdet med søgeoptimering (SEO) også blevet et mere vidt begreb, der dækker over mange processer, og det handler dermed ikke kun om kodeoptimering af hjemmesiden til søgemaskinerne.

SEO (Search Engine Optimizationer) er i dag en fælles betegnelse for alle de processer, tiltag og samspil, der har indflydelse på en hjemmesides placeringer i søgeresultaterne. Det er dog vigtigt også at have fokus på de konverteringer, der opnås, da placeringerne i sig selv ikke skaber de nye kunder. Samspillet mellem høje relevante placeringer og et godt veldesignet website, skaber resultaterne.

Hvad betyder SEO?Placeringerne i søgemaskinernes resultater er i dag dannet på baggrund af mere end 200 forskellige variabler, som alle har indflydelse på den præcise placering. Dermed er søgemaskineoptimering blevet langt mere avanceret, og harmoni mellem de forskellige processer er blevet vigtigere. Det er blandt andet derfor, Connect Media arbejder ud fra langsigtede strategier, hvor hele online delen af virksomheden bliver inkluderet i processerne. Vi optimerer ikke kun hjemmesiden – vi ser på den samlede online del af virksomheden.

Ranking – Vi skal ligge nr. 1 på Google.

En af de typiske fejl inden for SEO i Danmark er for høj fokus på ranking. Altså hvor godt dit website er placeret i søgeresultaterne på udvalgte søgeord.

Det store fokus bunder naturligvis i, at ranking er direkte målbar og meget let at gennemskue. Men der er stor forskel på, hvor meget de enkelte søgeord vil bidrage til omsætningen. Hvorfor bruge et års budget på at komme fem pladser op i resultaterne, hvis kunderne, der klikker sig ind på websitet, ikke køber noget alligevel på de søgeord?

Konverteringer er en stor del af søgeoptimeringen

Det vigtige er at ligge tilpas højt på lige netop de søgeord og udtryk, som kunderne køber på. Kun der er ranking vigtig.
Med andre ord: det er vigtigt at få trafik ind, som konverterer til leads eller direkte salg – alt anden trafik er langt mindre vigtig.

Strategien for SEO i din virksomhed bør i dag have fokus på konvertering og ikke kun placeringerne i Google. Derfor er det essentielt at kende de søgeord og sætninger, der giver salg og henvendelser- og at have et webdesign, der skaber konverteringer.

Søgeordene finder Connect Media ved hjælp af en avanceret søgeordsanalyse, hvor vi tester, hvor meget hvert søgeord skaber i omsætning. På den måde ved vi præcist hvilke ord, der er interessante at optimere efter og det er ikke altid dem med mest trafik.

Vil du mere i dybden? Så læs “Hvad kan SEO optimering gøre for min virksomhed” her