Facebook annoncering
Facebook kender vi alle og vi har profil der og bruger det stort set hver dag til at holde os opdateret omkring vores venner og families status.
Vi er der hver dag og derfor er Facebook et enormt stærkt værktøj til annoncering.
Det er særligt godt til:
– Nå ud til mange brugere på kort tid
– Branding og efterslag
– Rekruttering / HR
– Retargeting på Webshops
– Lokal annoncering
Når der opsættes en annonce kan der segmenteres på mange forskellige områder lige fra geografi til demografi og dermed kan annoncerne vises for en snæver særligt udvalgt målgruppe og det giver gode resultater.
Vi kan bl.a. vælge følgende til din målgruppe:
- Alder
- Køn
- Geografi
- Ud fra interesser f.eks. bolig / have / biler / fitness osv.
- Brugere der snart planlægger en begivenhed f.eks. bryllup
Og meget meget mere.
Perfekt målgruppe giver perfekte resultater
Facebook Ads er ikke noget man bare sætter op og høster resultaterne fra, der skal arbejdes med annoncernes tekst og billeder og der skal arbejdes med målgruppen de vises for, så annoncerne bliver bedre og bedre til at leverer omsætning.
Vi ser ofte at annoncerne leverer resultater som er dårligere end Google Ads ved første opsætning, her er prisen pr kunde højere end hvad du kan opnå gennem Google Ads.
Men hvis der arbejdes med annoncerne og målgruppen kontinuerligt, vil prisen pr. kunde kunne komme rigtig langt ned og ofte på niveau med Google Ads (Afhænger naturligvis af niche).
Derfor vil udgiften til optimering af annoncerne de første måneder overstige afkastet og det vil første være efter ca. 43 måneder der begynder at komme bedre balance mellem udgift og omsætning (ROAS)
Videoer i Facebook
Har du produkter / serviceydelser som egner sig til videoannoncering, kan Facebook være et voldsomt stærkt værktøj, der kan skabe enorm omsætning og interesse.
Vi hjælper med opsætningen, men du skal selv sørge for optagelse af videoerne
Vi kan kun anbefale videoer, da de virker enormt godt i øjeblikket (primært fordi få bruger det)
Hvad koster Facebook annoncer?
Du bestemmer faktisk helst selv hvad det skal koste pr. måned.
Vi sætter et månedligt budget ind på annoncerne, så de ikke kan overskride det afsatte beløb og det bestemmer du selv hvad skal være-
Vi anbefaler et budget på omkring Kr. 2.000 om måneden i begyndelsen og når vi har optimeret over et par måneder vil det ofte give mening at hæve budgettet, da der kommer masser af salg ind.
Det gør jo ikke noget at budgettet er 10.000 om måneden, hvis der kommer 150.000 kroner i omsætning ind, så selve beløbet til kliks kan sagtens blive højere end de 2.000 med tiden, hvis det giver mening og I tjener godt på det.
Men som udgangspunkt anbefaler vi et budget til kliks på omkring 2.500 kroner, hertil kommer vores honorar for optimering
Facebook Ad opsætning
Opsætning af pixeltracking kræver, at en kode lægges ind på firmawebsitet. Kode tilsendes sammen med retningslinjer fra Facebook.
Når tracking er opsat, skal vi have adgang til en oprettet annoncekonto, hvorefter vi kan opsætte kampagner med valgfrie billeder og tekst.
Du kan også vælge at tilknytte os som kontoadministrator.
Forslag til tekster og billeder sendes til godkendelse, før kampagner opsættes.