Online markedsføring

SEO er en process, der tager tid- i mange tilfælde vil det være fornuftigt, at supplere med online markedsføring på anden vis, for at opnå hurtige resultater.

Stort set alle online reklamer har den fordel, at de kan trackes 100%, så der kan måles på effekten – en stor fordel kontra offline reklamer.

Annoncering i søgemaskinerne

Hos Google, Yahoo, altavista og andre store søgemaskiner, er det muligt at annoncere direkte i søgeresultaterne.
Her betales pr. klik over til hjemmesiden og prisen pr. klik bestemmes bl.a. af hvor mange andre, som ønsker en annonce vist.

Prisen pr. klik er variabel og spænder fra 0,50 kr. pr. klik til over 100 kr. pr. klik.

De mest kendte annoncer af typen i Danmark er Googles AdWords.

Her kan annoncerne tilrettes, så de kun vises for udvalgte landsdele, sprog og bestemte søgeord.

Det giver yderst effektiv markedsføring og med en korrekt opsætning også en fordelagtig lav pris pr. kunde.

Connect Media er certificerede AdWords partnere og hjælper gerne din virksomhed med at opsætte annoncer.
Vi tager en fast pris for opsætningen – der er intet månedligt gebyr.

Læs mere om AdWords her

Affiliate og display annoncering

Affiliate marketing er i vækst og det er der en god grund til. Ved at vise dine annoncer på niche relaterede private hjemmesider og nyhedsportaler, bliver dine annoncer vist overfor en del af den primære målgruppe -og det giver både flere kliks og flere køb pr. klik.

Et eksempel kunne være visning af en annonce for fiskegrej i toppen af et forum om fiskeri.

Der findes flere forskellige affiliate netværk i Danmark, som sørger for kontakten mellem de mange hjemmesider og annoncørerne.

Vi hjælper med den tekniske opsætning af sporingskode og fremstilling af grafiske banners.

Hos Google og Bing.com har de ligeledes et affiliate netværk, hvor der kan købes visning af annoncer.
Det er særligt velegnet til såkaldt remarketing, hvor annoncer kun vises for brugere, der tidligere har besøgt dit website.

Det er særligt velegnet ved produkter og services med en lang beslutningsprocess bag købet.

Facebook, Linkedin og Twitter

Facebook annoncer har fået et knap så godt ry, da de var ineffektive de første mange år. Det er der nu lavet om på og annoncerne vises nu direkte i brugernes nyhedsstrøm blandet med venners opdateringer.
Nu er der direkte adgang til brugernes synsfelt og det giver resultater som aldrig før.

Der er dog stor forskel på, hvilke typer services og produkter, som opnår succes, men det er ikke ret dyrt og bør bestemt afprøves, da det i mange tilfælde er mere effektivt end f.eks. AdWords.

LinkedIn og Twitter er gode platforme til branding, men knap så effektive til direkte salg. Dog afhænger det naturligvis af produkttypen / servicen.

Youtube – video markedsføring

Hos Youtube er der flere muligheder for reklame.

Det er muligt, at få vist en reklamefilm før andre videoer og det er muligt, at få vist annoncetekster som overlay på videoer.
Det er ligeledes muligt, at få vist annoncer med banners direkte i søgningerne på Youtube.

Opbygning af informationsportaler

En meget effektiv metode, at få relevant trafik og kunder på, er ved at give noget væk gratis.
I dette tilfælde er der tale om viden og information.

Ved at opbygge en informationsportal, er det muligt at skabe et centralt sted på internettet, hvor målgruppen læser informationer om den type produkter eller services I sælger.

Gøres det gennemført, vil resultatet være et konstant flow af nye kunder og arbejdet betaler sig hurtigt ind.

Vi opbygger informationsportaler fra bunden af, hvor vi begynder med et SEO optimeret website fyldt med information.

Er du interesseret i yderligere oplysninger og referencer, så skriv gerne til os. Vi sender gerne links til aktive informationsportaler af høj kvalitet.

Brandig online

Vi udnytter de mest effektive kanaler til at brande din virksomhed online – Læs om Branding her

online markedsføring