Lokal SEO

Måden vi anvender søgemaskinerne på, er blevet ændret markant siden slutningen af 90èrne hvor Google så sit lys.
Vi søger generelt langt dybere og benytter os af lokale tilhørsforhold om muligt, ganske enkelt for at afgrænse søgeresultaterne til noget brugbart.

Det hjælper jo ikke meget at skrive ”Cykel” i Google, der vil det være noget mere hensigtsmæssigt at bruge en typebetegnelse på cyklen og et bynavn f.eks. Racercykel Rødovre.

Vores ændrede adfærd har Google opdaget fra mange år siden og ændret den måde søgeresultaterne vises, alt efter hvor i landet du befinder dig.

Søger du på ”cykel” i Rødovre, vil søgeresultatet være helt anderledes, end hvis du søger på ”cykel” i Århus.

Optimering til lokale visninger

Lokal SEO handler primært om, at få din hjemmeside synlig i de lokale søgninger – der hvor dine kunder er.

I princippet er det de samme arbejdsopgaver vi skal igennem for at opnå de høje placeringer.

Hjemmesiden skal optimeres på selve siden og der skal skabes relevante links – men vi skal også have opsat en Google Mybusiness profil for virksomheden.

Google Mybusiness

Google har lavet en særlig hjælp til lokale virksomheder, hvor de viser dem på et oversigtskort.

Søges på ”Cykel Rødovre” vil der på et lille landkort i søgeresultaterne, være vist nærmeste cykelhandlere.

Det er en stor fordel for dem der søger, men også for cykelhandleren.

Placeringen på det lille kort (Google Maps)kommer fra det Google har valgt at kalde Google Mybusiness og her kan vi oprette en informationsprofil for din virksomhed med vigtige data f.eks. adresse, åbningstider, link til hjemmesiden og telefonnummer.

Bliv synligt lokalt med Google AdWords

Annonceringen i AdWords kan afgrænses lokalt, så dine annoncer kun vises i den by du har virksomhed, ja eller i en radius på f.eks. 20 km.

Det er yderst effektivt, da det kun vil være lokale, der klikker på annoncerne.

Læs mere om AdWords her

Lokal SEO
Mybusiness profil