Landing pages
Når vi optimerer en hjemmeside, vil vi typisk få præsenteret en færdig hjemmeside, som har været online i flere år.
Her kan det være vanskeligt og upraktisk at skulle ændre i det nuværende setup, og en god løsning kan være landing pages, der oprettes som helt nye undersider særligt optimeret til at opnå høje placeringer i søgemaskinerne og konvertere trafikken til nye kunder.
Der er mange fordele
Med landing pages slipper vi for at ændre i hjemmesidens nuværende design.
I stedet tilknyttes hjemmesiden nye undersider, som ikke vil fremgå af hjemmesidens topmenu og derfor ikke vil være direkte tilgængelige fra forsiden og ændre den måde, brugerne hidtil har navigeret rundt på hjemmesiden.
Benyttes også til annoncering
En landing page kan også bruges som en særligt optimeret præsentation af en service eller et produkt over for brugere, der klikker sig over på siden fra annoncer.
Det giver særligt gode resultater, når en annonces grafik eller tekst harmonerer med den side, brugerne lander på efter klikket.
I Google AdWords giver det endda også lavere klikpriser, hvis man gør det på den helt rigtige måde.
Sådan gør vi:
Vores skribent udarbejder en tekst, der indeholder de nødvendige søgeord og sætninger, uden at det bliver kunstigt at læse.
Teksten præsenterer den service eller det produkt, det drejer sig om, og gør brug af en velafprøvet skabelon, som fanger forbrugerens interesse, åbner behovet, og præsenterer ydelsen som den bedste løsning.
Selve siden oprettes med en særligt udvalgt url og et ”call to action,” f.eks. en knap eller en formular.
Herefter sørger vi for, at der linkes internt til siden mindst ét sted; det kan f.eks. være i en sideoversigt, så siden med det samme bliver indekseret i søgemaskinerne.