Hvad er SEO?

SEO er både avanceret og nørdet- og lidt svært at forklarer på få linjer. Mange har efterspurgt en mere simpel forklaring, der gør det lettere at gennemskue processerne og arbejdsgangen bag en SEO optimering
Derfor har vi lavet en mere simpel forklaring, der sammenligner et website og et SEO forløb med en rumraket.

Det lyder måske en anelse langhåret, men prøv alligevel at læs med.

Forestil dig, at dit website eller webshop er en stor rumraket, der skal ud på en lang rejse i universet.
Raketten med cockpit og stålplader er din hjemmeside.
Din hjemmeside skal nemlig også ud på en rejse op af i Googles søgeresultater og den vil oftest begynde langt nede i resultaterne.SEO optimering

Før en raket sendes af sted, skal den naturligvis klargøres til rejsen og det skal en hjemmeside også.

Onpage SEO optimering, er når vi gør din hjemmeside klar

Før raketten sendes ud i universet, skal den være klar med koordinater til målet og der skal tilpas nok brændstof på, så den når sit mål.

Et website skal på samme måde klargøres til sin rejse og det gør vi ved, at SEO optimere alt indholdet og sørge for den tekniske platform er sat korrekt og hurtigt op.

Når vi søgeoptimerer sørger vi for de mest brugte søgeord og søgefraser implementeres naturligt på hjemmesiden, så Google let og hurtigt forstår, hvor vi gerne vil placeres højt i resultaterne.
Her er det vigtigt at kende Googles algoritmer.

Vi anbefaler altid at de søgeord vi finder under en søgeordsanalyse afprøves i en test, så vi sikrer, det er de helt rigtige ord der fokuseres på.
Under en test måler vi på antallet af salg / henvendelser på hvert ord og søgefrase, så vi ved nøjagtigt hvor der ligger omsætning og venter.

Når hjemmesiden er optimeret, er den klar til sin rejse.

Der skal brændstof til bevægelse

En raket flyver ikke langt uden brændstof og det samme gælder et website.

Selve SEO optimeringen gør kun sitet klar til rejsen og uden brændstof kommer den ikke langt.

Det der primært trækker et website op ad i resultaterne er links.

Ganske enkelt links fra andre hjemmesider.

Google ser links som et vigtigt signal og de helt rigtige af slagsen, får hjemmesiden til at kravle langsomt, men sikkert, op ad i søgeresultaterne.

Hvor mange links det er nødvendigt at skabe, afhænger helt af hvor stor konkurrence, der er på de søgeord hjemmesiden gerne skal have de høje placeringer på.

Er der rigtig mange andre hjemmesider, der gerne vil højt på de udvalgte søgeord, skal der ofte over 50 gode solide stærke links til og nogen gange mere.

Derfor er sidste del i et SEO forløb opbygning af nye links ind til hjemmesiden.

Dem skaber vi ved at udsende pressemeddelelser, skrive artikler om relevante emner, tilmelde hjemmesiden fagregistre, kataloger og firmaoversigter samt mange andre kilder på internettet.

Det er hårdt manuelt arbejde og det skal gøres på en helt speciel måde, for at opnå de gode holdbare resultater.

Der er stor forskel på hvor mange links, der er behov for. Er der kun tale om lokal synlighed, i f.eks. en enkelt- eller få byer, vil behovet være mindre. Ønskes høj synlighed i hele Danmark vil konkurrencen være større og det same vil behovet for gode links også være.