Google AdWords

Hvad er Google AdWords?

Når du søger efter et produkt eller en serviceydelse i Google, er de 4 øverste resultater altid betalte annoncer (og ofte de 4 nederste).

De annoncer kaldes Google AdWords.

De er enormt effektive, da du kan placere en tekstannonce direkte i synsfeltet, når der søges specifikt efter det du sælger.

Her rammer du de købsmotiverede brugere og det er yderst effektivt.

Forskellen på SEO og AdWords, er placeringen i søgeresultaterne og måden placeringerne opnås på.
Med AdWords betaler du for en visning og pr. klik og med SEO er det Google der vælger hvilken placering din hjemmeside får ud fra 200 forskellige faktorer – Læs mere om SEO her.

Hvad koster det og hvordan virker det?

Hver gang en bruger vælge at klikke på din tekstannonce betales et beløb pr. klik. Beløbets størrelse afhænger i store træk af 3 ting:

– Hvor mange andre ønsker at få deres tekstannonce vist på samme søgning
– Hvor god er din tekstannonce opsat.
– Hvor godt harmonere din hjemmeside med tekstannoncens tekst.

Det er derfor vigtigt, at du får kompetent vejledning til opsætningen af dine annoncer, ellers risikerer du, at klikprisen bliver alt for høj.

Du vælger selv et månedligt beløb, som annoncerne må trække, så du ikke overraskes af en meget høj regning.

Rigtig mange har dårlige oplevelser efter de selv har forsøgt sig med Google annoncer, ganske enkelt fordi annoncerne er sat forkert op og målrettet forkerte søgeord samt geografi.

Men også fordi budgettet ofte ikke reguleres, så det er tilpasset det månedlige max. Budget.

Er de helt basale områder ikke på plads. Kan du opleve en regning på over 6000 for en måned uden ret gode resultater.

Det sker ikke når Connect Media har lavet en optimeret opsætning.

Google AdWords annoncer

Vi er Google AdWords certificerede

Hvad er AdWords

Korrekt opsætning med konverteringssporing

Certificeret adwords bureauNår vi opsætter dine kampagner, sørger vi altid for, at der indsættes konverteringssporing på dit website / webshop.
Det betyder vi kan se nøjagtigt hvilke søgeord og søgesætninger, der er anvendt, hver gang en Google annonce har skabt en henvendelse eller et salg.

Efter en måneds tid, kan vi se hvilke ord der skaber salg og hvad de koster pr. klik.

Det sender vi til dig, så du kan bestemme hvilke søgeord der skal fortsætte og om der skal justeres i klikprisen.

På den måde får du en opsætning, der altid giver dig overskud.

Google AdWords kan mere end mange ved

Annoncering direkte i søgeresultaterne er kun 1 af mange muligheder hos Google.

Det er også muligt, at annoncerer direkte på hjemmesider, der er tilkoblet Google.

Navnet er Google Display og det fungere på den måde, at der kan vælges hvilke tilknyttede hjemmesider et banner- eller tekst annonce ønskes vist på.
F.eks. Ekstrabladet.dk

Her betales også kun, hvis der klikkes på din reklame.

Der kan på samme mode som med annoncerne i Googles søgeresultater måles direkte på, hvad der sker, når der klikkes på et banner og brugeren kommer over på din hjemmeside.

På den måde kan forskellige hjemmesider afprøves og testes for salg.

Remarketing

En nyere og meget effektiv mulighed, er at vise annoncer på displaynetværket, men kun overfor brugere der tidligere har besøgt din hjemmeside uden at købe / henvende sig.

En bruger der er blevet forstyrret under et køb og er kommet væk fra din hjemmeside, vil se dine reklamebanners på andre sider når de surfer rundt og blive mindet om hvor det var de var ved at købe.

Her er det også muligt at måle direkte på effekten.

Remarketing kan også anvendes til at vise særligt gode tilbud til eksisterende kunder.
F.eks. kan der vises annoncer for ekstraudstyr til et produkt de har købt.

Men der kan også vises særlige gunstige tilbud, til dem der valgte ikke at købe noget og på den måde måske få dem til at overveje købet endnu engang, nu de får et særligt tilbud.

Hvordan kommer vi i gang?

Connect Media er certificeret af Google AdWords og tilbyder både komplet opsætning af dine kampagner og optimering af eksisterende konti.

Vi tilbyder abonnementstyper, men skræddersyer gerne en særlig løsning, hvis en af de 3 abonnementer ikke passer til dine behov.

For at komme i gang, skal vi have adgang til din AdWords konto som managers – har du ikke en konto nu, opretter vi den gerne for dig.

AdWords priser

  • Starter
  • Søgeordsanalyse
  • Konverteringssporing
  • 5 annoncegrupper
  • 10 annoncetekster
  • 50 søgeord
  • 1 times optimering pr. md
  • Oprettelse Kr. 1.995,-
  • Kr. 695,- pr. md.
    uden binding
  • Komplet
  • Søgeordsanalyse
  • Konverteringssporing
  • 10 annoncegrupper
  • 20 annoncetekster
  • 100 søgeord
  • 2 timers optimering pr. md.
  • Oprettelse Kr. 2.995,-
  • Kr. 1.395,- pr. md.
    uden binding
  • Advanced
  • Søgeordsanalyse
  • Konverteringssporing
  • 20 annoncegrupper
  • 40 annoncetekster
  • 200 søgeord
  • 3 timers optimering pr. md.
  • Remarketing
  • Oprettelse Kr. 4.995,-
  • Kr.2.099,- pr. md.
    uden binding

Udgifterne til kliks er ikke medregnet i priserne. Beløbet afregnes direkte til Google AdWords via Visa eller overførsel. Priserne er ekskl. moms.