Google AdWords

Hvad er Google AdWords?

Når du søger efter et produkt eller en serviceydelse i Google, er de fire øverste resultater altid (og ofte de fire nederste) betalte annoncer.

Disse annoncer kaldes Google AdWords.

De er enormt effektive, da du kan placere en tekstannonce direkte i synsfeltet på den, der specifikt søger efter det, du sælger.

Her rammer du de købsmotiverede brugere, og det er yderst effektivt.Hvad er Google AdWords?

Forskellen på SEO og AdWords er placeringen i søgeresultaterne og måden, placeringerne opnås på.

Med AdWords betaler du pr. klik, og med SEO er det Google, der, ud fra 200 forskellige faktorer, vælger, hvilken placering din hjemmeside får. Læs mere om SEO her.

Hvad koster det, og hvordan virker det?

Hver gang en bruger vælger at klikke på din tekstannonce, betales der et beløb (beløb pr. klik). Beløbets størrelse afhænger groft sagt af:

  • hvor mange andre, der ønsker at få deres tekstannonce vist på samme søgning
  • hvor godt din tekstannonce er opsat
  • hvor godt din hjemmeside harmonerer med tekstannoncens tekst

For ikke at risikere at klikprisen bliver for høj, er det vigtigt, at du får kompetent vejledning til opsætningen af dine annoncer.

Du vælger selv et månedligt beløb, som annoncerne må trække, så du ikke risikerer at blive overrasket af en meget høj regning.

Rigtig mange har dårlige oplevelser, efter at de selv har forsøgt sig med Google annoncer, ganske enkelt fordi annoncerne er sat forkert op og målrettet forkerte søgeord og geografi, og ofte også fordi budgettet ikke er reguleret med et månedligt maksimalt beløb.

Er det grundlæggende ikke på plads, kan du opleve at få en regning på over 6000 kr. for en måned uden ret gode resultater.

Det sker ikke, når Connect Media har lavet en optimeret opsætning.

Korrekt opsætning med konverteringssporing

Når vi opsætter dine kampagner, sørger vi altid for, at der indsættes konverteringssporing på dit website/webshop.

Dermed kan vi, for hver gang en Google annonce har skabt en henvendelse eller et salg, se, nøjagtig hvilke søgeord og søgesætninger der er blevet brugt.

Efter en måneds tid kan vi se, hvilke ord der skaber salg, og hvad de koster pr. klik.

Det sender vi til dig, og dermed har du et godt grundlag for at beslutte, hvilke søgeord der skal fortsættes med, og om der skal justeres i klikprisen.

På den måde får du en opsætning, der altid giver dig overskud.

Google Annoncer kan mere, end mange ved

Annoncering direkte i søgeresultaterne er kun én af mange muligheder i Google.

Med Google Display er det også muligt at annoncere direkte på hjemmesider, der er tilkoblet Google.

Google Display fungerer på den måde, at man vælger, hvilke tilknyttede hjemmesider et banner- eller en tekstannonce ønskes vist på. Det kan f.eks. være Ekstrabladet.dk.

Her betales også kun, hvis der klikkes på din reklame.

Og ligesom med annoncerne i Googles søgeresultater kan der måles direkte på, hvad der sker, når der klikkes på et banner, og brugeren kommer over på din hjemmeside.

På den måde kan forskellige hjemmesider afprøves og testes for salg.

Remarketing

Google AdWords remarketing forklaringEn nyere og meget effektiv mulighed er at vise annoncer på displaynetværket, men kun over for brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside uden at købe/henvende sig.

Brugere, der er blevet forstyrret under et køb og kommet væk fra din hjemmeside, vil, når de surfer rundt på nettet, se dine reklamebannere på andre sider og dermed blive mindet om dér, hvor de var ved at købe.

Her er det også muligt at måle direkte på effekten.

Remarketing kan også anvendes til at vise særligt gode tilbud til eksisterende kunder. Det kan f.eks. være annoncer for ekstraudstyr til et produkt, de har købt.

Men der kan også vises særligt gunstige tilbud til dem, der valgte ikke at købe noget, og som på den måde kan motiveres til at overveje købet endnu engang.

Hvordan kommer vi i gang?

Connect Media er certificeret af Google AdWords og tilbyder både komplet opsætning af dine kampagner og optimering af eksisterende konti.

Vi tilbyder tre forskellige abonnementtyper, men skræddersyer gerne en særlig løsning, hvis ingen af vore abonnementtyper passer til dine behov.

For at komme i gang skal vi have adgang til at administrere din AdWords konto; og har du ikke en konto, opretter vi den gerne for dig.

AdWords priser

  • Starter
  • Søgeordsanalyse
  • Konverteringssporing
  • 5 annoncegrupper
  • 10 annoncetekster
  • 50 søgeord
  • 1 times optimering pr. md
  • Oprettelse kr. 2.995,-
  • Kr. 695,- pr. md.
    uden binding
  • Komplet
  • Søgeordsanalyse
  • Konverteringssporing
  • 10 annoncegrupper
  • 20 annoncetekster
  • 100 søgeord
  • 2 timers optimering pr. md.
  • Oprettelse kr. 3.995,-
  • Kr. 1.395,- pr. md.
    uden binding
  • Advanced
  • Søgeordsanalyse
  • Konverteringssporing
  • 20 annoncegrupper
  • 40 annoncetekster
  • 200 søgeord
  • 3 timers optimering pr. md.
  • Remarketing
  • Oprettelse kr. 4.995,-
  • Kr. 2.099,- pr. md.
    uden binding

Udgifterne til klik er ikke medregnet i priserne. Beløbet afregnes direkte med Google AdWords via Visa eller overførsel. Priserne er ekskl. moms.