Det rigtige team er hos
Virksomheden med mange års erfaring samt ekspertise og kompetencer inden for digital marketing strategi og online markedsføring med referencer fra et bredt udsnit af brancher og serviceområder.
Vi arbejder tæt sammen med jeres medarbejdere og udnytter de interne kvalifikationer. Vores mål er, at den digitale strategi implementeres og forankres i hele virksomheden.
Connect Media
Udarbejder en ”state of the art” digital strategi for jeres virksomhed, der benytter de nyeste teknologier på området, og i synergi med jeres offline marketing skaber resultater.
Der stilles skarpt på ”return on investment” ROI, så investeringen er fornuftig for jer, og der er balance mellem udgifter og afkast.
Analysefasen
For at få succes med den digitale strategi, er det en forudsætning, at der laves en meget grundig og detaljeret foranalyse af virksomheden markeds- og kundesegmenter.
Dette er for at klarlægge hvilke segmenter, der er mest interessante at se nærmere på, og hvor det fremadrettet vil være mest relevant at ligge fokus.
Der benyttes eksisterende datagrundlag fra bl.a. Google Analytics og Ads i sammenspil med business intelligence (BI) til at få overblik over:
- Hvilke segmenter og målgrupper er mest interessante.
- Hvordan bidrager de økonomisk (BI).
- Hvilken konverteringsgrad har de på nuværende tidspunkt.
- Hvorledes er den nuværende kunderejse, herunder typiske tunneler og touchpoints.
I forbindelse med analysen vil det være nødvendigt, at installere forskellige scripts på virksomhedens website for at indsamle relevante oplysninger til analysen. Ligeledes vil BI-delen kræve, at der gives adgang til virksomhedens økonomi-og CRM system.
Testfasen
Målet med testfasen er at få klarlagt, hvilken respons der opnås fra de udvalgte segmenter på forskellige annonceplatforme.
Her kombineres data fra flere platforme til at optimere, måden vi rammer segmenterne på.
Flere forskellige tunneler opbygges og konverteringsgraden måles.
Valget af hvilke online annoncekanaler, der skal benyttes vil afhænge af kampagnetypen og produktet. Vi ser typisk på:
- Google Ads, Facebook Ads + Instagram, LinkedIn Ads m.m.
- Google Ads remarketing og Display muligheder.
- Nyhedsbreve med automatisering.
- Facebook retargeting ifm. nyhedsbreve.
- Facebook annoncering med look-a-like målgrupper.
- Den organiske trafik fra søgemaskinerne.
- Leadgenerering via andre oplagte kanaler f.eks. bannerannoncering
For at få et godt datagrundlag er testfasen på mellem 60 – 90 dage.
Evaluering
De indsamlede data oprenses og præsenteres, så det er muligt at se nøjagtigt hvilke tunneler og kanaler, der bidrager positivt og hvor der er bedst ROI.
I samarbejde udvælger vi de områder, det giver god mening at arbejde videre med.
Implementering
De mest relevante tunneler implementeres og finoptimeres over en periode på omkring 30 dage.
Afsluttende rapport udfærdiges, fortløbende optimering og sparring fortsætter.
Der rapporteres løbende, og i samtlige faser er vi i dialog, så I er up-to-date omkring vores samarbejde.
Her vil vi kunne vende data, jeres online performance, komme med forslag til evt. forbedringer mv.