Bannerannoncering

Bannerannoncering var det helt store i internettets spæde begyndelse fra mange år siden og vi blev som forbrugere hurtigt mættet af dem.
I dag har simpel bannerannoncering ikke ret god effekt, hvis målretningen ikke segmenteres meget specifikt.

BannerannonceringÅrsagen er, at vi med tiden som forbrugere har oparbejdet et ”filter” der gør vi ikke ser banners på samme måde som vi gjorde fra 15 år siden, vi ser dem, men vælger helt ubevidst at ignorerer dem og deres budskab.

Den manglende effektivitet på bannerannoncering, har fået flertallet af annoncører til at skifte til andre typer af annoncering og derfor er der i 2018 faktisk gode muligheder i annonceformen igen.

Banners virker, hvis det gøres korrekt

I dag er der mulighed for at opnå hæderlige resultater ved korrekt brug af bannerannoncering.

Men det kræver der bruges tid på korrekt opsætning, måling og optimering, før resultaterne viser sig.

Vi ser gode resultater når banners andendes til:

  • Remarketing
  • Geografisk og demografisk udvalgte segmenter
  • Annoncering på udvalgte relevante medier
  • Branding
  • Produktlancering
  • Fordelene ved bannerannoncering

  • Det er muligt at nå udvalgte segmenter i målgruppen hurtigt
  • Prisen pr. visning er ofte lav
  • Annoncering er 100% målbar
  • Annonceformen er god til at opnå data til videre bearbejdning f.eks. tilmelding til nyhedsbrev, remarketing på Facebook med lookalike audience m.m.
  • Benyt bannerannoncering som supplement

    Vi benytter primært bannerannoncering som et supplement til eksisterende annoncering for vores kunder.

    Typisk vil banners indgå som remarketing efter AdWords eller som opsamling af data, der anvendes til anden type af annoncering f.eks. Facebook og Instagram eller automatiseret flow af nyhedsbreve.

    Der er flere forskellige muligheder hvor både affilliate netværk og Googles Display netværk kan komme i spil, det afhænger helt af målet.

    Hvordan kan banners bidrage til jeres omsætning

    Lad os tage en uforpligtende snak om jeres nuværende markedsførings strategi og hvordan banners kan indgå som et effektivt led i jeres pipeline.

    Vi hjælper både med design af banners, skalering af eksisterende banners til korrekte dimensioner, opsætning af kampagner og indgåelse af aftaler med affiliate netværk samt opsætning af automatiserede flows pba. data indsamlet med banners.