Online markedsføring

SEO er en process, der tager tid. Hvis man vil opnå hurtige resultater, vil det i mange tilfælde være fornuftigt at supplere med andre former for online markedsføring.

Stort set alle online reklamer har – kontra offline reklamer – den fordel, at de kan trackes, og at man dermed med 100 procents nøjagtighed kan måle på effekten.Online markedsføring

Annoncering i søgemaskinerne

I Google, Yahoo, Altavista og andre store søgemaskiner er det muligt at annoncere direkte i søgeresultaterne.

Her betales pr. klik, og prisen pr. klik bestemmes bl.a. af, hvor mange andre som ønsker en annonce vist.

Prisen pr. klik er altså variabel og kan spænde vidt, lige fra 0,50 til over 100 kr.

I Danmark er de mest kendte annoncer af denne type Googles AdWords.

Her kan annoncerne tilrettes, så de kun bliver vist for udvalgte landsdele, sprog og søgeord.

Det giver en yderst effektiv markedsføring og med en korrekt opsætning også en fordelagtig lav pris.

Connect Media er certificeret AdWords partner og hjælper gerne din virksomhed med at opsætte annoncer.

Vi tager en fast pris for opsætningen, og der er intet månedligt gebyr.

Læs mere om AdWords her

Affiliate og display annoncering

Affiliate marketing er i vækst, og det er der en god grund til. Ved at få vist dine annoncer på nicherelaterede private hjemmesider og nyhedsportaler sikrer du, at dine annoncer når ud til en del af den primære målgruppe; og det giver både flere klik og flere køb pr. klik.

Et eksempel kunne være visningen af en annonce for fiskegrej i toppen af et forum om fiskeri.

Affiliate marketing er særligt brugbar til remarketing, hvor dine annoncer kun bliver vist for brugere, der tidligere har besøgt dit website, og som er specielt velegnet for produkter og services, hvor der typisk ligger en lang beslutningsproces forud for købet.

Der findes flere forskellige affiliate netværk i Danmark, som sørger for kontakten mellem de mange hjemmesider og annoncørerne.

Google og Bing.com har også affiliate netværk, hvor der kan købes visning af annoncer.

Vi hjælper med den tekniske opsætning af sporingskode og fremstillingen af grafiske bannere.

Facebook, Linkedin og Twitter

Facebook annoncer har fået et knapt så godt ry, og det hænger sammen med, at de var ineffektive de første mange år. Men sådan er det ikke længere, og i dag vises annoncerne direkte i brugernes nyhedsstrøm, blandet med vennernes opdateringer. Nu er der altså direkte adgang til brugernes synsfelt, og det giver resultater som aldrig før.

Ikke alle services og produkter opnår lige stor succes på Facebook. Men annoncering på Facebook er ikke ret dyrt, og i mange tilfælde er det mere effektivt end f.eks. AdWords. Så det bør bestemt afprøves.

Linkedin og Twitter er gode platforme til branding, men – afhængig af produktet/servicen – knap så effektive til direkte salg.

Youtube – video markedsføring

På Youtube er der flere muligheder for reklame. Man kan således få vist:

  • reklamefilm før andre videoer
  • annoncetekster som overlay på videoer
  • annoncer med bannere direkte i søgningerne på Youtube

Opbygning af informationsportaler

En meget effektiv måde at få relevant trafik og kunder på er at forære noget (gratis) væk.

Her er målet indsamling af viden og information.

Ved på den måde at opbygge en informationsportal er det muligt at skabe et centralt sted på internettet, hvor målgruppen læser informationer om den type produkter eller services, I sælger.

Bliver det gjort gennemført, vil resultatet være et konstant flow af nye kunder, og arbejdet lønner sig hurtigt.

Vi opbygger informationsportaler helt fra bunden og står for alt, både webdesign, artikler, billeder og naturligvis SEO.

Er du interesseret i yderligere oplysninger og referencer, så skriv gerne til os. Vi sender gerne links til aktive informationsportaler af høj kvalitet.

Branding online

Vi udnytter de mest effektive kanaler til at brande din virksomhed online. Læs om branding her.